Az úgy kezdődött, hogy...

12 évvel ezelőtt kezdődött minden. Első honlapomat teljesen az alapoktól, értsd, a legelső kódsortól a legutolsó karakterig kb. 40 óra munka árán készítettem. Kevés funkcióval bírt, de pontosan úgy nézett ki, mint ahogy photoshopban elkészítettem. Üzletszerűen sokáig nem foglalkoztam weblapokkal. Csak akkor vállaltam el egy megbízást, ha abban láttam a kihívást. Az évek során természetesen rengeteg fejlesztés tette egyre könnyebbé a weblapkészítést, de sokakkal ellentétben azt tapasztaltam van egy hatalmas előnyöm. És időbe telt felismernem, miért kaptam oly sokszor meg más által már elkezdett, aztán félbehagyott projektjét. Számomra teljesen nyilvánvaló és természetes hozzáállás, hogy ha valamit nem tudok, megkeresem a módját, megszerzem a kellő tudást, amivel már megtudom oldani a feladatot. Sokszor találkozom olyannal, hogy a weblapkészítéssel foglalkozó elvégzett egy / pár tanfolyamot, ahol az alapokat megismerve, bátran elvállal szinte bármilyen megbízást, s addig minden rendben amíg kényelmesen érzi magát a saját határain belül, de amint 1-1 leküzdhetetlennek tűnő akadály bukkan fel, jönnek a kifogások, mert természetesen nem az ő hibájuk.
(Természetesen a legnagyobb tiszteletem azoké, akikre ez nem igaz, nem általánosításként írtam, pusztán egy saját tapasztalat. És végképp nem az erre szakosodott ügynökségekről írtam. Bár remélem ez mindenkinek nyilvánvaló. Kinek nem inge, ne vegye magára:) )
Bár szakmámat tekintve közgazdász vagyok, és weblapok készítésében sincs több évtizedes tapasztalatom (~12 év mindössze), szerencsésnek érzem magam. Még abban a korban tanultam meg weblapot készíteni, amikor nem volt minden ennyire kulcsrakészen. Ez egy olyan alapot jelent számomra a mai napig, ami az elveim szerint elengedhetetlen a lelkiismeretesen, és a lehető legtökéletesebben elvégzett munkához. Nem fogadom el a majdnem jót. Valami vagy jó, vagy nem. Aki már dolgozott velem, számára már nem ismeretlen ez a hozzáállásom.

A TREND, szerintem:

Azt tapasztalom, hogy az évek során a hangsúly folyamatosan áthelyeződött a designról a funkcionális, egyértelmű, jól kezelhető tartalmak irányába. Persze, lehet szép, sőt legyen is egy honlap szép, de a túlcsicsázott designok helyett sokkal fontosabbnak látom, hogy a honlapok a megfelelő üzenetet, a lehető legtisztább formában, a legrövidebb idő alatt átadják a látogatónak. A design helyett a tartalom jelenti egy honlap értékét.
Ezen kijelentésemet megint kéretik a megfelelő kontextusában kezelni. Egy alkotó, kézműves honlapja igenis lehet extravagáns, bizonyos mértékig csicsás, de ennek a művésznek pont az a célja ezzel a honlappal, hogy így mutassa be munkásságát. Vagyis egy profi honlapnak a funkcióját tekintve mindig alkalmazkodnia kell a tartalmához. Éppen ezért nem hiszem, hogy a “dobozos” weblapoknak az olcsóságukon kívül más előnyük is tud lenni.

Ezt csinálom, mert nekem ez kell...

Amiért most ezt a bemutatkozást olvashatod: Életemben eljutottam arra a pontra, hogy már a bevételek további hajszolása kevésbé fontos. Amikor a weblapokkal, grafikai tervezéssel, reklámanyagokkal foglalkozhatok, felszabadulok, az idő megszűnik, és minden érzékszervemmel úgy tudok a feladatokra figyelni, hogy élvezem minden percét. Számomra érthetetlen jelenség amikor valaki a hétfő miatt siránkozik, és egész héten a péntek délutánt, a hétvégét várja. Persze tudom ennek a miértjét, de szerencsére már évek óta nem éreztem a saját bőrömön.
Tisztában vagyok vele, hogy azon kevesek akik belekezdenek bemutatkozásom olvasásába időközben jelentős arányban lemorzsolódtak, hiszen semmi kép, semmi vicc/mém, semmi extra, még egy indokolatlanul megjelenő szivárványos unikornist sem rejtettem el sehol…

Marketingesként, vállalkozóként és közgazdászként is csak azt tudom mondani, hogy egy weblap  – de akár egy komplett cég- eredményessége sem a szerencsén múlik. Vannak kötelezően elvégzendő feladatok. S ha ezeket lelkiismeretesen elvégezzük, a profit lesz az eredménye. Ok és Okozat… Nem boszorkányság.

Ha még itt vagy, és szeretnél egy olyan honlapot, egy olyan webshopot, ami méltó módon közvetíti vállalkozásod profizmusát, célkitűzését, elhivatottságát, vagy a személyes gondolkodásmódodat: írj, és beszéljük meg az ötleteidet egy finom kávé mellett.

Miért maradtam itt, a Tisza-tó fővárosában?


Egy gyönyörű kisvárosban, Tiszafüreden élek. Kilépve a multiABC-k és kínai üzletek síkjából, napi szinten szembesülök azzal, hogy mennyi vállalkozás, mennyi üzleti ötlet hal el már a kezdeti szakaszában azért, mert hiányzik egy jó céges honlap, arculat, és híján vannak az átgondolt üzleti modellnek, jövőképnek. A helyzetet csak tovább rontja, hogy még mindig sokan rossz, negatív érzésekkel gondolnak a reklámokra és a „marketingesekre”. Pedig egy-egy jól célzott hirdetéssel cégüket, szolgáltatásukat sokkal könnyebben megtalálhatnák az érdeklődők, ami profitjuk növekedését eredményezhetné.

Tiszafüred, és általánosságban a Tisza-tó egyik fő vonzereje a természet, a turizmus. S bár pályázatok révén rengeteg pénzt költ az állam ezen ágazat fejlesztésére, a Tisza-tó meglehetősen a perifériára szorult. Mit lehet tenni? Számomra nyilvánvaló volt a döntés. 🙂

Itt maradtam és célul tűztem ki, hogy az ebben az ágazatban érdekelt szolgáltatók, vállalkozások, cégek számára olyan online megjelenést, arculatot, reklámot biztosítok, amivel mármár „tisztességtelen” piaci előnyökhöz juthat régiónk.
1.) Ennek része, hogy azok a tisza-tavi mikró- és kisvállalkozások, amik szálláshelyeket biztosítanak, vendéglátóegységek, turizmusban érintett szolgáltatók, kiemelt partnerként lesznek kezelve, s hogy e szépen csengő szónál valami kézzelfoghatóbb is legyen számukra, a mindenkori árból 50% kedvezményt adok számukra. (Számszerűsítve ez nagyjából azt jelenti, hogy egy kisebb munka várhatóan a minimálbérnél is alacsonyabb órabérért lesz elvégezve. Mindezt úgy, hogy vannak helyzetek, amikor 10.000 Ft/óra díjnál olcsóbban nem vagyok hajlandó szerződni.) Ez nem egy pofátlan marketingtrükk, ez tekinthető az én „köszönetnyilvánításomnak” a helybeliek számára, amiért itt vannak, és keményen dolgoznak a közös célért. Igen, itt nincs apróbetűs rész. Ha igazoltan a környéken élő vállalkozó szeretne szolgáltatásával hozzájárulni a régió fellendítéséhez, azt ekkora ajándékkal hálálom meg. Nincs pályázat, nincs sorsolás, ahogy tartja egy régi-régi „mondás”: Just do it! 😉

Természetesen más, cégek kéréseit is szívesen meghallgatom, és a tőlem telhető legjobb minőségben igyekszem az ötleteiket megvalósítani.

Ha még maradtak kérdéseid, írd meg! Hátha tudom rá a választ.

Üdv.: Kiss Ferenc

 a KissMarketing és a KissDesign alapítója