Ebben tudok a segítségedre lenni

akkor is érdemes elolvasnod,
ha nem én készítem honlapodat

Egy weblap számos, sokszor észrevétlen funkciót használ. Még ha elsőre milliméterre pontosan ugyanolyan honlapnak is néz ki két oldal, a kódolásában, a háttérben használt megoldásoknak köszönhetően hatalmas különbségek lehetnek. Ez dönthet akár arról is, honlapod tud-e pénzt termelni, vagy csak úgy „ott van”. A továbbiakban összegyűjtöttem azokat a kérdéseket amik leggyakrabban felmerülnek a funkciók, feladatok és díjszabás terén.

TARTALOMJEGYZÉK

Pontosan miben segítek?

Készítettem már:
– „1 oldalas” információs / értékesítési oldalt,
– 1 / kevés termékes webshopot,
– Sok (kb. 400) termékes webshopot,
– 4 m2-es méretű reklámfelületeket (vektoros és raszteres grafikával is),
– Több oldalas kiadványokat állítottam össze,
– Akár másodfokú matematikai képletekkel számoló, weblapba épített kalkulátort,
– Időpontfoglaláshoz rendszert szépségszalonba, és szálláshely számára is.
– Zárt (fizetős) tartalmakhoz készített tagsági rendszereket.

Alapvetően weboldalakat készítek. Az ügyfél hozza az ötletet, terméket, szolgáltatást, az oldalhoz szükséges grafikai és írott elemeket. Én pedig mindezt egy olyan egységgé kovácsolom össze lehetőleg az ügyfelet aktívan bevonva a tervezésbe, ami a meghatározott célpiac számára leginkább befogadható, és leginkább segíti az elérni kívánt célokat. Leginkább a webdesigner szó illik rám. Ennek ellenére a gyakorlatban sokszor szükség van az értékesítési szövegírás terén szerzett tapasztalataimra,  és szerencsére a photoshopot is már több mint 10 éve ismerem, így nem riadok vissza egy-egy időigényesebb grafikai munkától sem, sőt ha kellően motivál egy projekt akár többoldalas kiadvány elkészítésére is rá lehet beszélni.

Vállalkozóként és közgazdászként rendelkezem olyan ismeretekkel, melyeket az üzleti modelledbe is beépíthetsz szükség esetén, s bár továbbra is a weblapod elkészítésében leszek a társad, szükség esetén segíthetek egy-egy pénzügyi hibát elkerülni, segíthetek az árstratégiád, a marketingeszközeid, értékesítési szövegek, és esetleg teljes forgatókönyvek összeállításában.

Fontos tudnod, hogy elsősorban olyan projektet vállalok el, amiben az alábbi három eset közül legalább az egyik megvalósul:

1.) Kihívást jelent számomra.
2.) Látom azt, hogy a megvalósítás után tényleges előrelépést jelenthet a Te vállalkozásod életében.
3.) Olyan összeget ajánlasz a megvalósításra, hogy megéri nekem az akár több 100 munkaórát beletenni.

Ezért lehet az, hogy egy egyszerűbb, információs honlap elkészítését is vállalom, ha az ténylegesen indokolt egy egyéni vállalkozóknak, szolgáltatóknak. Viszont egy „jól fizető” webshopot lehet nem fogok elvállalni, ha csak azért kéri a megrendelő, mert épp nincs jobb dolga, és se ötlete, se célja nincs vele. Üzletileg nem feltétlenül a legjobb szabály, de hiszek abban, hogy az értékteremtés előrébb való a magasabb profitnál.

Ha úgy érzem, nem tudom megfelelő minőségben kiszolgálni igényeidet, mert esetleg nem állok kellően magas szinten a projekthez szükséges valamelyik területen, vagy mert úgy látom nem tudom a kellő motiváltsággal elvégezni a feladatot, jelzem számodra hogy másik kivitelezőt kell keresned.

Mi határozza meg egy projekt vállalási díját?

Ahogy az elkészítéshez szükséges időt, úgy a költségeket is számos dolog befolyásolja. Mondhatni 2 fő összetevője van a költségeknek:

1.) Az alap és extra funkciókhoz szükséges programok díja.

2.) A munkadíj.

3.) Ha az ideálisnak tekinthető ~ 6-8 hetes kivitelezési időnél rövidebb határidőt szabsz, annak plusz „sürgősségi” felára lesz, mivel a napi ütemtervet, és a többi projektet nagymértékben át kell ütemezni.

Van egy alapdíj. Ez nettó 200.000 Ft (bruttó 254.000 Ft). Ez tartalmazza az összes olyan program jogdíját, ami a weblap stabil, biztonságos működéséhez szükséges, valamint tartalmazza az én munkadíjamat. Munkadíj alatt több mindent kell érteni. Ide tartozik az én időm, illetve a munkám során használt eszközök.

Természetesen a vállalási díjat már az elején, a első megbeszélés után ismertetem. Menet közben csak olyan esetben fog az a díj emelkedni, ha olyan új funkciót kérsz, amiről az elején nem tettél említést. Ilyen esetben jelzem számodra, hogy ez mekkora többletköltséggel fog járni, s írásos jóváhagyásod után kezdek az új funkció beépítéséhez. Ez szükséges ahhoz, hogy Te is és én is nyugodtan végezhessük feladatunkat, apró betűs részek nélkül.

Az alapfunkciók, ami a kezdőárba beletartoznak

Mivel ezeket sokszor kérdezik, kiemeltem néhány tétel, ami minden weblaphoz alapból jár.

Megragadó kezdőlap

Egy szuper kezdőlappal lenyűgözheted látogatódat, s ezáltal több időt fog eltölteni nálad.

Rólunk oldal

Meséld el látogatóidnak a történetedet, így növelheted a Veled és a Cégeddel szembeni bizalmukat

Blog oldal

Osszd meg gondolataidat egy felhasználóbarát felületen keresztül.

Szolgáltatásaid oldala

Bemutathatod, hogy szolgáltatásod miért a legjobb választás a célpiacod számára.

Kapcsolati oldal

Egyik legjobb módja, hogy látogatóidból érdeklődő váljon, ha egy konverzióbarát kapcsolatfelvételi oldalt is biztosítasz számukra.

E-mail feliratkozó

Meséld el látogatóidnak a történetedet, így növelheted a Veled és a Cégeddel szembeni bizalmukat

Néhány extra funkcióra példa

A lentiek pusztán példaként lettek felsorolva, a teljesség igénye nélkül. Minél jobban tudod mire van szükséged, annál könnyebb lesz kitalálnunk közösen az ehhez szükséges funkciókat.
Ragadj tollat, és írj listát! Gondold végig mire van szükséged. Minden ötletedet jegyzeteld le.

Értékesítési Oldal

Ha egy speciális ajánlatodat szeretnéd reklámozni, (pl. időszakos akció, vagy ami egy konkrét eseményhez kötődik) sokszor jobb eredményeket érhetsz el egy speciálisan ehhez készített oldallal.

Online bolt

A technika fejlődésének, és az online értékesítés előretörésének, köszönhetően már szinte bármilyen terméket / szolgáltatást el lehet érni webshopban. Egy nyereségesen működtethető webshophoz külön tudás szükséges. Szívesen segíteni, hogy követendő példa legyél! 🙂

Online oktatás

Ha szeretnéd szaktudásodat a virtuális térben kamatoztatni azáltal, hogy online oktatásokat tartasz, felhasználóbarát felülettel tudok a segítségedre lenni.

Foglalási rendszer

Szolgáltatásodhoz szeretnél online, automatizált időpontfoglalást biztosítani? Apartmanod számára kellene foglalási rendszer, akár egy sok tényezőt figyelembe venni képes költségkalkulátorral? Semmi akadálya!

Egyedi CMS funkciók

Egyedi bejelentkezési oldalt kérsz? Vagy eddig nem említett funkciók kellenek? Nem ijedek meg a kódolástól sem, valószínűleg meg tudjuk oldani. Tégy próbára!

Konzultációk

Ha már működik weblapod, és a tartalmat saját magadnak készíted, kérheted segítségemet, hogy egy olyan értékesítési szöveget faragjunk belőle, ami javítja a konverziódat, és több ember figyelmét kelti fel.

"Alap" dolgok, bár lehet ezt máshol extra pénzért sem kaphatod meg

Tekinthetünk úgy egy weblapra, mintha az egy fizikailag is felkereshető üzlethelyiség lenne. Az alapok minden projekt esetén kiemelten fontosak. Az időt / energiát nem szabad itt megspórolni. Ha a honlap rossz alapokra épül, a későbbi munka, és aztán a hosszútávú stabil, megbízható fejlődés sem garantálható. Pont, mint egy omladozó épületet sem szeretnénk irodánknak tudni még akkor sem, ha épp most festették ki a falakat, ha újak a bútorok, mert lehet holnap összedől az egész.

Minden projekt első lépése, hogy a weblap alapjául szolgáló WordPress rendszer gyenge pontjait megszüntetem. Nyilvánvaló, mégis sokak által kihagyott lépés, mellyel hatalmas veszélynek lehet kitéve egy honlap.

Minden olyan funkciót, és bővítményt eltávolítok a rendszerből, melyre nincs szükség.

Kötelező jogi elemek. Pl. alap szintű GDPR. Az általam használt adatkezelési irányelv „minta” úgy lett összeállítva, hogy egy hagyományosnak tekinthető webshop számára is megfelelő lehessen. Természetesen vannak esetek, amikor nem kellően részletes, ezt minden esetben külön, erre szakosodott szakemberre szükséges összeállíttatni a megrendelőnek.

A WordPress egy népszerű keretrendszer. Minden harmadik weblap a világon ezt a rendszert használja. Emiatt sok hekkertámadás éri ezeket az oldalakat. A megfelelő bővítményekkel az oldalra olyan biztonsági funkciókat építek be, amik minimalizálják az ilyen jellegű veszélyeket.

Egy weblap önmagában nagyon kevés haszonnal tud bírni egy vállalkozás számára ha nem kapcsolódik a népszerű közösségi platformokhoz. (Facebook, Instagram) Leggyorsabban, szemmel is jól látható eredményeket, nézettséget úgy lehet elérni, ha a célközönséged által leginkább használt helyeken hirdetéseket adsz fel.

A kommunikáció megkönnyítése érdekében a kapcsolati oldalon kívül több helyre is célszerű elhelyezni olyan „form”-okat, amik akár általános kérdésekre, akár egy-egy specifikusabb témában érdeklődőknek nyújt azonnali lehetőséget a kérdezésre, a kapcsolatfelvételre.

Közös munkánk során segíteni fogok Neked, hogy az elkészült weblapod elsősorban ne a számodra tetsző végtermék legyen, hanem a potenciális ügyfeleidnek legyen a lehető legjobb. Sok design, tartalmi és logikai hiba elkerülhető, ha nem csak Te, a saját területed szakembereként vizsgálod az oldaladat.

Minden weblapot úgy készítek el, hogy a szükséges ismeretek birtokában a megbízó is könnyedén szerkeszthesse a későbbiekben honlapja tartalmát.
A szükséges ismereteket nem YouTube-ról összeválogatott linkekkel, hanem MINDEN esetben a weblaphoz készített videófelvételeimmel, valamint díjmentes személyes konzultációval kapja meg a megrendelő.

A projekt elején a tervezéssel kezdődik minden. A tervezés során kitérünk a weblappal elérni kívánt célokra, a célközönségre, igény esetén alapvető pénzügyi szempontokat is megbeszélünk. Közgazdászként, és tapasztalt vállalkozóként -ha kéred- szívesen megosztom véleményemet a terveiddel kapcsolatban. A projekt sikere közös érdekünk.

A design akkor lesz átütő, ha olyan húrokat pendít meg a számodra ideális látogatóban, amik felkeltik a figyelmét. Illeszkednie kell a cégedhez. Fontos, hogy a digitális világból kilépve, akár a nyomatott anyagaidban is (céges ajándékok, névjegy, céglogó) hasznosítható legyen. Fontos, hogy amikor személyesen találkozik Veled / termékeddel, már legyenek pozitív élményei.

Webdesignerként a fő feladatom, hogy olyan holnapot állítsak össze, melyen a grafikák, képek, színek szinkronban vannak a megbízó által adott tartalommal. Az értékesítési szövegírás legaprólékosabb kivitelezésére már egész iparág épült. Nekem nem ez a fő profilom, viszont ez nem jelenti azt, hogy ne lehetnék ebben a segítségedre. Az értékesítési körökben nagy népszerűségnek örvendő Jordan Belfort, „Egyenes vonalú értékesítés” technikáját ismerve segítségedre lehetek, hogy olyan szöveg készüljön, ami képes a célközönséget megszólítani, és cselekvésre ösztönözni. Fontos kiemelnem, mert sokszor félreértések forrása: komplett szövegek megírására nem vállalkozom. Ez a Te feladatod marad. Ez azért is logikus, mert a Te üzletedet, a Te terveidet senki más nem ismeri olyan jól, mint Te. 🙂

A online világban is érvényes az az elv, hogy sok kicsi sokra megy. Rengeteg grafikai elem mindössze néhány kB, de összesen lehet több mint 10 MB is összejön egy teljes oldalt nézve. Főleg, ha egy szimpla telefonnal készült fénykép is megjelenik nemritkán 20Mpixel felbontással, és máris üdvözölnek a vesztesek a klubban. Ha egy fénykép csak dekorációs célú, lehet 8000×4000-es felbontás helyett mindössze 1200×600-as mérettel töltöm fel Neked, és a látogatót semmilyen hátrány nem fogja érni. Ezen kívül egy szoftver segítségével a kép még egy tömörítési eljáráson is átmegy. Így nemritkán az eredeti méret 95%-át megspórolva, nagyságrendekkel gyorsabban tud oldalad megjelenni, miközben a felhasználó ugyanolyan minőségű képet lát a monitoron / telefon kijelzőjén.

Bár a képi tartalmat is jellemzően a megrendelő biztosítja, sokszor egy kis utómunka szükséges ezeken. Több mint 10 éve használom napi szinten az Adobe Photoshop termékét is, így a méretoptimalizáláson felül a kompozíció finomhangolása, és képi hibák javítását is természetes része a munkámnak.

„Ha meghallgatod ellenfeled, félig megnyerted a csatát.” <Sin Zu>

Vagyis, ha megismered a konkurenciádat, megtudod mik az erősségeid, amivel segítheted a hogy potenciális vevőid Téged válasszanak.

Mikorra készül el?

Az anyagiak után mindig ez a második kérdés. Ez sok dologtól függ. Ha az első megbeszélésünkre úgy érkezel, hogy nagyon tisztán meghatározott céljaid, elképzeléseid vannak, és a szükséges írott és grafikai anyagok is mind megvannak, hetekkel rövidülhet a szükséges idő. Ha emellett olyan pontosan ismered célpiacodat, ideális vevőidet, hogy ezek meghatározásával már nem kell napokat eltölteni, elméletileg akár 1 nap (~15 óra) alatt is össze lehet állítani egy weblapot. Természetesen ez attól is függ, milyen funkciók kerülnek az oldalra. Több termékes webshop elindítása még ezen ismeretek megléte alapján sem reális elvárás. 

Általánosan azt lehet mondani, hogy egy normális tempóval elkészülő weblap (akár többtermékes webshop) 6-8 hét alatt készülhet el, ha mindkét fél teljesíti a reá eső feladatokat határidőre.
Ha nincs ennyi időd, és 2-3 hét alatt szeretnéd átvenni kulcsrakészen honlapodat, megoldható, de csakis külön egyeztetés után.

Fontos információ: a kivitelezési idő és az elkészült munka minősége közt nincs összefüggés számomra. A magammal szemben támasztott magas minőségi elvárások nem csorbulhatnak az idő szűkössége mellett sem.

Néhány dolog, ami a szükséges időráfordítást befolyásolja.

A tervezés behozhatatlan előnye

Ha a kivitelezés elején mindent alaposan megtervezünk, a megvalósítás során minimalizálhatjuk a felesleges leállásokat, a felesleges e-maileket. Így a projekt is gördülékenyen haladhat, és Neked sem fogom feleslegesen rabolni az idődet. A legelején megbeszélt ütemtervnek köszönhetően mindig tudni fogod, éppen hol járunk, milyen feladatok vannak még hátra.

 

Mi történik a háttérben, amikor egy általam készített weblapot megnyitsz?

3 fő folyamat is elindul. Összeáll az a stabil, biztonságos, gyors rendszer, ami mindennek az alapját biztosítja, s ezzel egy időben a statisztikád számára fontos információkat is rögzíti. Betöltődnek azok a beállítások, amik a tartalmat megformázzák a kívánt betűtípusra, a színek, és egyéb felhasználói élményt javító kódsorok. Ennek köszönhetően az általad bármiféle extra formázás nélkül megírt tartalmad olyan környezetben jelenik meg, ami segíti az oldal látogatóinak gyorsan felfogni mit szeretnél, miről szól az éppen aktuális rész.

Tárhely és a domain

Az ország egyik legjobb szolgáltatójával kötött szerződésemnek köszönhetően ügyfeleimnek kedvező árú, minőségi tárhelyet is tudok biztosítani éves, vagy havidíjas előfizetéssel de ez a blokk inkább a fogalmak tisztázása miatt került ide, mivel sokszor félreértések forrása. A domain cím az, amit a böngésző címsorába be kell írni, hogy rád találhassanak. (Nálam ez a kissmarketing.hu) Ezt tekintheted a Te internetes lakcímednek. Ennek van egy éves díja. ~ 1500 Ft+ áfa / év. Ezt a díjat a kivitelezés díjam nem tartalmazza.

A tárhely egy olyan, szerverteremben elhelyezett számítógépen számodra lefoglalt terület, ahova a szükséges programokat, kódokat, képeket, stb… fel lehet tölteni. Ez a számítógép alkalmas arra, hogy nagy sebességgel szolgálja ki az oldaladra érkező látogatókat, és emellett biztosítani tudja, hogy oldaladat biztonságosan böngésszék. Minél összetettebb weblapod, minél több termékből áll webshopod, annál nagyobb tárhelyre van szükséged. A piacon található számos tárhelyszolgáltató, de ahogy az élet más területeink, itt sem feltétlenül érdemes a legolcsóbbat választani. Több hazai szolgáltatót, a gyakorlatban alaposan kipróbálva, szívesen ajánlok megbízható szolgáltatót. Illetve a számomra legbiztonságosabbnak, legjobbnak tartott szolgáltatóval leszerződve ügyfeleimnek kedvezményesen tudok olyan tárhelyet biztosítani, ami a piaci sztenderdeknél rugalmasabban alakítható. Ezzel kapcsolatban kérd ajánlatomat a megbeszélés során. (Jelenleg kb. 80 Gb-nyi tárhelyet használok, amivel ~30 weblap üzemel stabilan. A legkisebb weblap ~200Mb, a legnagyobb 4.5 Gb méretű)

Természetesen a tárhely szolgáltatót szabadon választhatod, ha a kritériumnak megfelel.

A tárhely és domain cím megrendelésében tudok segíteni ügyfeleimnek.

Fontos információ, mert nálam mindez természetes, de érkezett már ügyfél hozzám ilyen problémával, ezért már az elején jó ha tudod: A domain cím és a tárhely a Te / céged tulajdona. Ha más kivitelezőnél ezt nem biztosítják, és ezek az ő nevükön szerepelnek, az a későbbiekben sok gondot okozhat. Pl. ha megszűnik az addigi kiviteleződdel az üzleti kapcsolat jogilag a weboldalad, és a domain címed is az ő tulajdona marad, és ha nem jár el jóhiszeműen a korábbi szolgáltató, lehet lesz néhány álmatlan éjszakád. Hangsúlyozom, nálunk az a természetes, hogy a megrendelő tulajdona a tárhely, a domain cím és így a teljes honlap is. Ha szolgáltatót szeretnél váltani, rendelkezel minden hozzáféréssel hogy az új kivitelező zavartalanul munkához láthasson.

A tárhely havi/éves díját nem tartalmazza a projektre adott vállalási díj, ezzel minden esetben külön kell számolni. Éves szinten minimum 10.000 Ft+áfa (12.700 Ft) költséggel lehet számolni.

Amit Te hozol, mert nálad jobban senki nem tudja

Vannak dolgok, amit Neked kell biztosítanod. Tipikusan ilyenek a honlapodon megjeleníteni kívánt képek és szövegek. Vagyis a tartalom. A céljaidat, vállalkozásodat nálad jobban senki sem ismerheti. A Te „tolladdal” írottak a leghitelesebbek. Abban számíthatsz a segítségemre, hogy ezt a tartalmat olyan formában kapja meg a látogatód, hogy gyorsan, könnyen és hatékonyan elérd célodat.

Ha szeretnél rólam részletesebben is olvasni, kattints a gombra!